Leerlingenparlement

Een participatieorgaan van leerlingen… door leerlingen.

In een school van Don Bosco sta jij, de leerling, centraal. Alles wat er georganiseerd wordt, heeft als uiteindelijk doel het voor de leerlingen beter en aangenamer te maken. We vinden het dan ook zeer belangrijk dat de mening en de vragen van de leerlingen beluisterd worden.

Zoals thuis moet ook op school een klimaat voor de leerlingen gerealiseerd worden waar hij/zij zich thuis en veilig kan voelen. In de mate van het mogelijke mogen de leerlingen dus meedenken met het beleid en hun wensen kenbaar maken.

Dat gebeurt gestructureerd via het leerlingenparlement waar leerlingen, directie en leerkrachten overleggen, argumenteren, luisteren en debatteren. Democratisch overleggen en zich neerleggen bij een meerderheidsbeslissing zijn daarbij belangrijke elementen.

Het leerlingenparlement, vertegenwoordigd door de leerlingen van de 3de graad, vergadert 1 maal per maand onder begeleiding van hun coaches en de directie.

contacteer ons

Don Bosco Groot-Bijgaarden | Brusselstraat 283 - 1702 Groot-Bijgaarden | 02 466 55 79 | administratie@donboscogb.be

FacebookYouTube